Bylinková spirála

Nebudu si vymýšlet, že za vznikem spirály jsou bůhví jak důmyslné důvody. Prostě jsem se chtěla zbavit kamení 😅 A taky hromady písko - zeminy, která překáží u stodoly. V té by se mohlo dařit leda tak  suchomilným bylinkám ... řekla jsem si a zrodila se myšlenka. Od myšlenky k realizaci vede často dlouhá cesta, ale když bylo jednoho dne po dešti a zem měkká, pustila jsem se do toho.



Nejprve jsem si vyznačila, jak asi chci mít spirálu velikou. Žádné velké měření, jen od oka jsem vykopala obvod. Když jsem pak odkopala všechny drny uvnitř kruhu, tak jsem zkusmo položila po obvodu kameny ... a rychle jsem pochopila, že pokud budu chtít ve spirále víc jak jednu rostlinu, budu muset kopat dál. 




Z prácičky na dopoledne se stala celodenní lopota. No nicméně kruh se zvětšoval a když byl obvod velký tak, že se dala z kamenů opravdu vyskládat spirála, vysypala jsem dno čerstvou zeminou z krtinců, promíchanou s kompostem. Jak se spirála točila, tak do vyšších vrstev šla už jen zmíněná zemina s pískem.


Teď jaké bylinky tam dát ... měla jsem pár vlastních odkopků, ale většinu jsem nakoupila v zahradnictví Flos a vysazano mám v tomto pořadí, odshora: 


🌿 Rozmarýn lékařský
🌿 Saturejka
🌿 Tymián
🌿 Pažitka čínská Neko
🌿 Černohlávek obecný
🌿 Jahodník měsíční
🌿 Pažitka čínská
🌿 Oregano
🌿 Smil italský
🌿 Mateřídouška vejčitá
🌿 Tymián citrónový
🌿 Pažitka

Zatím vypadá spirála dost chudě a učesaně, ale věřím, že se rozbují. Některé byliny plánuji nechat vykvést, aby přilákaly do zahrady opylovače - třeba oregáno, saturejku, pažitku ... 



Jak se spirála v čase proměňuje, budu určitě ukazovat průběžně na Instagramu na účtu zmesta_navesnici, kam jste zváni :) 



Komentáře

Oblíbené příspěvky